Hela året är räddat!

Jag har inte skrivit i min blogg på ett tag på grund av att jag har haft så mycket att göra. Men sen idag fick jag veta något som gjorde att jag bara är tvungen att skriva.
Min första tanke var att "fan det här går aldrig att återberätta så att alla andra fattar hur jävla roligt det är" Men jag måste ge det ett försök

Min pappa är ca 190cm lång och väger lika mycket som självaste tomtefar ( då menar jag inte eran magre morbror som dragit i sig 3 groggar och satt på sig ett tomteskägg från maxi utan den riktige tomten)
Först lite bakgrundsinformation : min pappa har fallit rejält efter att ha kört lite brottning med min bror så han har haft ont i ryggen i ett par veckor.
Nu menar jag inte ont i ryggen som i att vara lite stel utan en riktig manlig ryggplåga som har lett till att han inte ens kan sova i sin egen säng.
Som tur är så har mina föräldrar en maffiasoffa för en person. Ni vet en sån som man kan fälla bak ryggstödet på och höja under fötterna. Den har  min mor placerat i ett hörn i vardagsrummet mellan matsalsbordet samt två bord. På dessa bord har hon ställt diverse saker ex ljusstakar och skålar.
Så en morgon vid sjutiden hör mamma ett fasligt liv så hon vaknar med ett ryck och går upp för att se vad det kan vara som har hänt!!
Då har min kära far tyckt att han har legat på något hårt så han har hasat sig upp lite i maffiastolen vilket resulterar i att den maffiga maffiastolen välter bakåt och min store far sitter fast för om han rullar till vänster är det bord och om han rullar till höger är det matsalsgrupp. Detta hade varit en klurig situation för vem som helst men nu pratar vi om en enorm man med svåra ryggsmärtor som ligger på rygg med benen i vädret.
Jag vet hur det kan låta om min far slår i en tå så jag antar att detta ljudet måste varit som om en självmordsbombare sprängt sig inne i en cerverabutik.
Pappa berättar att när mamma kommer ut så hör han hur hon säger "Ligg still"
Min första tanke var självklart att min mamma vill att han inte ska skada sig. Hon är en människa att lita på i kris så nu ska mamma bara hitta på en bra lösning för att bogsera upp ett stycke enorm pappa från sin obehagliga situation utan att tillföra mer skada
Det trodde min far med innan hon tillägger "du måste ligga still, jag ska bara hämta min kamera"

Min far var mycket upprörd över denna kommentar medan jag skrattade så jag trodde jag skulle kissa på mig.
Jag skulle ha allt ogjort i livet bara jag fått uppleva denna händelse...förlåt pappa

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahahahaha....här har du en till som viker sej av asgarv...ja kan nästan se detta framför mej....

å du, ja e oxå en egoist å tänker icke ta vaccinet..de e som me triss...de händer alla andra men inte mej....(bara därför ska du se att ja får skiten) kram..å du..keep up the good work..din blogg e så jäkla rolig..precis som du!!

2009-11-12 @ 12:03:36
Postat av: alexandra

ja skrev inlägget :D

2009-11-12 @ 12:04:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0