Livet på en pinne

Om man ska läsa bloggar en söndag så innehåller de tveklöst information om hur helgen fortlöpt. Jag läser och förundras. Folk går alltså ut två dagar i rad och jag som fortfarande är sliten från förra helgen då vi hade klassträff!
Så för att ge er vilda partytjejer en vink om hur erat liv skulle kunna varit om ni sparat in på preventivmedel

Fredag- lilltjejen får feber och smittar sin mamma. Tack
Lördag - lilltjejen mår bra medan mamma har fruktansvärd ledvärk och är så trött att hon önskar sig en diarre för att slippa ta i när det är dags att gå på toaletten och utföra nr 2.
Lilltjejen får feber igen och plötsligt ska mamman vända in och ut på sig själv för att ta hand om den lilla smittbärande bakterien.
Mamman säger "men hjärtat nu har du feber" men den lilla krigaren svarar "Nej mamma jag är bara mysig"
Försöker nu få mitt barn att inse att hon faktiskt är lite sjuk men får då till svar "jag är inte sjuk, jag är ledig och myser.
Om man ska se det som att sjukdom är samma sak som att mysa då var det banne mig någon som myste skiten ur mig i lördags.

Sen idag vakna jag och med hjälp av 2 alvedon mådde jag faktiskt bra. Så vi skulle åka till stan och handla lite samt käka lunch ute. Om nån vill spara pengar på sina shoppingturer så låna med min man för han går framför en och muttrar över axeln "sätt lite fart" och "kom nu"
Det var i första affären sen bytte han taktik "skynda, skynda" Till slut tröttna jag. Så efter att han sagt skynda skynda en 20 gånger till så så fräste jag till honom att det är väl själva fan...
Det är ju som att handla på fort boyard och han var Gunde svan som sprang bakom en och skrek "SKYNDA SKYNDA NU ÄR TIDEN KNAPP"
Jag väntade bara på att det skulle komma nån liten stum dvärg som jaga oss ut ur affären samtidigt som min karl (Gunde) tvingade nån tjock tant att klä av sig och slå i gong-gongen. "NU ÄR TIDEN UUUTE"

Så det blev ingen lunch ute utan det blev att åka hem och äta torsk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0