Tuppen ska dö

Idag börjar jag jobba kl 7.00 och det är alltid två alternativa mornar för mig då.

1: Jag vaknar kvart i sju (har hänt även kvart över sju) och känner hur ångesten slår mig i pannan med oerhörd kraft. Det är nu min kvinnliga förmåga prioritering kommer väl tillpass. Riktigt snabba beslut baserade på ren skär stress
kläder eller frukost
borsta håret eller borsta tänderna osv
Men oftast brukar jag ta beslutet att ha uppsatt hår och köra lite munvatten som jag gurglar när jag hoppar upp på cykeln (gäller att spotta ut det innan det börjar svida samt när ingen ser, jag har gjort båda misstagen)
Men det är de små besluten som spar tid, skor som inte behöver knytas, käderna som ligger på golvet är man klev ur dem dagen innan samt vara evigt tacksam om man inte tagit bort sminket sen dagen innan för att kunna köra en 2-dagars make! (sorry Malena)
Sen kommer man till jobbet och luktar lite unket och ser ut som man vart på bortamatch hos nån het älskare och inte haft tid med att dölja det.

2: Detta är snarare en klassiker. Vaknar och vet att nu jävlar är det bråttom sen tittar man och ser att klockan är kvart i fyra. Sen ligger man och roterar i sängen en kvart innan man inser att man lika gärna kan gå upp.
Men såna här dagar är nästan värre. Jag satte på datorn halv sex och då hade jag redan ätit frukost, gjort mig fager enligt konstens alla regler.
Men sen hinner man med allt det där onödigt. Kände att det lukta nått konstigt i kylen. Skrev en lapp "Hej älskling, städa ur kylen"Jag skulle hämta en ren tröja i tvättstugan fick jag uppslag till en ny lapp "Jag bad dig faktiskt att ta ur tvätten ur tvättmaskinen. Gör det"
Kommer sen ut i köket och ser att det står disk på diskbänken som gör att jag åter skriver en lapp "Att det ska vara så jävla svårt att ställa in disken i maskin"

De som är lite dumt är att när jag sitter på min cykel och det kommer lite frisk luft och hjärnkapaciteten kommer igång så kan jag plötsligt minna att det var nog dippen jag ställde in i kylen som luktade så det räcker nog med att slänga den. Vad bra då slipper man städa ur hela kylen.
Sen under dagen kommer det flera uppslag att jag bad nog aldrig honom att gå ner i tvättstugan och ta tvätten utan jag tänkte att det hade vart himla smidigt om han gjort det. aj aj
Men den värst insikten är nog när man funderar på hur karln kan vara så mager för han hade ju ätit en gång till på kvällen. Det kunde jag ju avläsa på disken eller vänta det var ju jag som åt på kvällen när jag kom hem.
H e l v e t e det var min disk då har man självklart dåligt samvete hela dagen. Men när man kommer hem så säger karln " jag gjorde allt som stod på lapparna! Men det var faktiskt inte min disk"
Men precis vid detta tillfälle kommer konsekvenserna av att jag gått upp åt skogen för tidigt samt att jag har jobbat hela dagen så istället för att hålla mig till planen och be om ursäkt så fräser jag "Vad du är duktig, vill du ha ett äpple nu eller"

Sen lovar jag mig själv att aldrig mer skriva en lapp.

Klockan är 06.23 och dagens lapp lyder."Hoppas du hade kul igår. Har ritat en karta över huset och markerat vart tvättstugan ligger"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0