Politik

Nu ska jag göra något som inte är så vanligt för mig, jag ska ta upp lite politik.
Satt precis och läste aftonbladet och hittade ett av de mest dumma citat hittills i denna valkampanj.

"Vi föreslår alkohol- och tobasskatthöjning. Det ligger i linje med vår åsikt att man ska arbeta och inte supa."/ Anders Borg

Nu har de slitit sig bort från de andra partierna för visst har vi alla hört hur Mona Sahlin gått ut hårt med budskapet att moderaterna sänkte skatten men det ska socialdemokraterna kontra med att dessutom ge en 75:a vodka vid varje löning åt var svensk.
För som Mona sa "En full svensk är en glad svensk och vi ska inte slita ut vårt folk genom arbete utan låt dem vara hemma och supa"

Du är så nytänkande Anders Borg!

Höj gärna skatterna på mitt snus, jag betalar gärna ännu mer för att få vara i riskgruppen för läppcancer och finska gubben i sin stuga på landet kommer inte supa mindre om han får betala en 20 mer för sin flaska med glada stunder.
Vi svenskar betalar inte gärna mer för att få gå in på systembolaget med tanken att jag köper bara en öl så att jag kan jobba och något vin blir det inte till middagen på lördag.
Vi åker till Tyskland och kommer hem med bilar fulla med smuggelsprit.

Det är skillnad på oss som dricker carlsberg och stoppar in en prilla för att känna lugnet efter en veckas arbete och ni som har råd att korka upp en Château Haut-Brion på onsdagslunchen.
För hår man råd med en flaska rött för 7110 kronor så har man förmodligen en sån inkomst att det jobbet man har inte behöver gå in i dimman efter en vecka på jobbet.

Det roliga är att jag själv dricker 1-2 gånger på ett år och det är väl tur om man nu dessutom ska behöva spara undan för att få dricka och snusa.
Så tack Anders Borg för att du känner dig manad att ta på dig ansvaret för mina alkohol och tobaksvanor. Du kanske skulle kunna ge mig lite mer stöd för vi behöver renovera vår källare, snälla du beskatta byggvaror lite mer så att vi inte har råd att köpa allt material på en gång...så slipper vi slita ihjäl oss!

Tack på förhand

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0