Tagit ett uppehåll

Jag har inte skrivit på ett tag då mina tankar inte varit gjorda för bloggverksamhet.
Jobbade igår och när jag kom hem satte jag mig i soffan och var så trött att jag funderade på om jag hade pengar nog att köpa en ny soffa i helgen.
Kom fram till att det var ingen investering som jag kunde placera in i budget så jag masade mig upp och trotsade alla signaler från kroppen och kissade på toa istället.

Idag åkte mannen och tösa till svärföräldrarna och jag hade planen att städa här hemma. Kom inte så långt utan sitter och fasar för nattens arbetspass. Jag ska vara på ett helt nytt ställe där jag inte känner någon. Jag har blivit rädd för folk
Jag har aldrig tyckt om nya människor men alltid lyckats lura både mig själv och andra med att vara en social person. Men numer kan jag inte lura mig själv och knappast min omgivning heller. När jag hamnar i samtal med personer jag knappt känner så hör jag ramsan i mitt huvud "skjut mig skjut mig"
Jag vill inte småprata för jag har inget att säga, jag vill bara prata med de som jag känner och då för att jag vet att jag inte behöver säga rätt saker!

Som tur är har jag en karl som jag älskar att prata med för vi ligger på samma linje
"Hjärtat vill du ha kaffe"
"Ja tack"
"Ta med en kopp till mig ockå"
"Menar du att jag skulle koka kaffe?"
"Ja"
"Då vill jag nog inte ha kaffe"
"Nehe!

Kommentarer
Postat av: Carina Laurila

Mig har du lyckats lura i alla fall! :)

Men jag förstår precis vad du menar. Det är precis som jag. Jag är i grunden en otroligt lat person, men döljer det väl genam att vara rationell, alltså att utföra så mycket som möjligt med så lite kraftinsats som möjligt...Och då lurar jag folk att tro att jag är energisk istället :)

2010-10-14 @ 22:13:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0