Har vart bättre

En lägesrapport
Sonen förkyld
Dotter har whiskeyröst och en påbörjad förkylning
Mannen är förkyld
Jag är frisk

Då kan man ju tycka att vilken tur att jag klarat mig ifrån bacillerna men jag önskar det vore tvärtom att jag fick vara sjuk och att alla pysslade om mig.
Jag kan se det framför mig hur jag ligger blek på sängen när mannen ömt klappar mig på kinden och frågar om det är någonting jag vill ha. Varav jag svarar med raspig röst "bara en kopp te och kärleksfull omvårdnad"
Han vårdar mig ömt och när han bär mig till toaletten ser jag hur hela mitt hem är nystädat!

Nu är det mer som ett jävla inferno på grund av vår polska gubbe som byter våra fönster (han är förövrigt också förkyld) Alla möbler står där de inte ska stå och golven är skitiga som sjutton. Alla går runt och snorar samt lägger sina snorpappaer högt och lågt
Jag springer runt och försöker få ordning men vad hjälper det när de är 4 mot 1.
SÅ igår så köpte jag en massa nya blommor för jag trodde i min enfald att han skulle vara helt färdig igår.
Haha det enda det resultera i att nu har jag massa blommor ståendes överallt i kassar eftersom köksbänkar och bord är fulla med fönsterbytargrejer och snorpapper.

Tösen är hos farmor så jag skulle ju städa men jag och ville går ut i höstluften, kanske köper vi mer blommor, vem vet!

Hade som plan att försöka få ordning på källaren nu i höst men insåg när jag var ner och räkna på det lite att det som tidigare benämndes med "projekt drömkällare" har vi döpt om till "åt helvete med alltihop"
Så där är vi nu mina vänner, snorpapper och krossade byggdrömmar. Med alla blommor så får vi även uppleva denna resa i djungelmiljö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0