Ljuvliga morgon

Ligger i sängen och när jag precis har vaknat tänker jag vilken underbar dag.
Efter ca ½ minut känner jag den sträva smaken i munnen och hur tungan klibbar i gommen och när jag slutligen öppnar munnen känner jag hur en unken lukt sprider sig ur munnen. Så klockan halv 5 stiger jag upp ur sängen för att få borsta bort smaken av björnröv.
När jag glider ner känner jag hur lukten kvarstår och inser att min hela kroppsodör över lag inte är tilltalande för någon. Inser att det är dags att raka sig under armarna och kanske orka böja sig och ta benen på samma gång.
Smyger upp och sätter mig framför datorn för att läsa aftonbladet.
Klickar runt och fastnar på en artikel om en mamma som undrar hur hon som nybliven mamma ska få tid att ha samliv med sin make!
Och svaret hon får gör att jag spottar ut vattnet ur munnen för jag börjar asgarva

"Det är inte lätt att få tiden att räcka till som nyblivna föräldrar eller som småbarnföräldrar så det blir lätt att man glömmer bort varandra. Man får ta till vara på de stunderna då barnen sover. ...bla bla bla.....om ni är för trötta efter en hel dag så kan det vara en god ide att passa på med morgonsex. Vilken bra start på dagen"

Här sitter man och ser ut som en skadeskjuten kråka och luktar som ett djur som självdog i våras. Och kvinnan menar att jag nu ska gå in till min gubbe och förföra honom, snacka om framgång.
Min karl har dessutom ett begränsat ordförråd innan han fått sitt morgonkaffe.
*mmm
*ja
*jaha
*jaja
*jaså
Alla dessa fraser slänger han iväg med en tom blick. Hans hela kropp skriker "vem är du och vad vill du mig"

Så om det ska vuxentrollas hemma hos oss på morgonen så är det nog lika hett som zombisex.
Men klart för alla som vaknar fräscha och pigga kan ju rulla runt och uppskatta varann. Kärlek hos en lycklig familj.
Här finns det bara en sorts kärlek innan klockan 8.00
Jag går in och duschar, han kokar kaffe sen tar vi varsinn kopp och när den har landat och alla kroppens celler sugit åt sig så plötsligt så sker det efter 30-60 minuter. Då slutar vi bete oss som 2 främlingar ensamma på en tunnelbanestation.
"Godmorgon hjärtat"

Jag vill inte ha rosor och choklad samt weekendresor. Jag vill ha en kopp te klar när jag kommer ut från duschen.
Ingen stor romantiker, jag vill ha min man som går runt och bara vet när det är dags att gå ut och ge mig en kopp kaffe när jag målar, eller beskär träd
Jag vill inte sitta på en restaurang och prata med tända ljus. Jag vill sitta på vår hårda trapp och dricka en kall öl efter en gemensam arbetsinsats.
Skitiga och trötta.....då är jag som lyckligast




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0