men tagga ner

När ens son vaknar 04.45 och är klarvaken så vet man hur dagen kommer se ut.
Mamman försöker vila en stund och dottern kontrar med
"mamma jag vill ha te...nu"¨
"Mamma jag har bajsat och kan inte se om det finns bajs kvar i stjärten"
"Mamma kan du titta då"
"Mamma kom och hjälp mig"
"Mamma jag tror att Hulda har spytt"
Till slut så sätter sig mamman käpprätt upp och skriker "För helvete kan du ta och växa upp nån gång"
Nej nej naturligtvis inte men hon tänkte så den arga mamman men hon sa "så lilla gumman nu ska mamma göra allt du vill om så mamma ska behöva vända in och ut på sig själv" Dock med en viss ironi i rösten.
 
sen kom det hantverkare och eftersom min dotter agerade stalker så var jag rädd att hennes tjat skulle resultera i att de körde ner en pensel i halsen på henne
"mamma varför pratar inte grejjar-gubben"
"Han kan inte svenska hjärtat"
"Men mamma då kan vi ju prata engelska"
"Han kan bara polska hjärtat"
"jag har lärt mig svenska, varför kan han inte göra det?"

Så idag har jag hört ordet mamma ca 3000 gånger och nu när alla ligger i sina sängar vill jag bara njuta av tystnaden men då kan man väl ge sig fan på att gubben får ord-diarre.
"Är du sur?"
"Nej hjärtat jag är trött"
"Jaha du verkar sur"
"Nej hjärtat jag är trött"
"oki, men om det är något så säg det i så fall"
"hjärtat, koka kaffe och håll tyst så får du leva"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0