Tidspress

Jag är inte grym på att skriva inlägg på min otroliga blogg. Vart finns tiden?
Man ser hur andra frenetiskt ordbajsar sina bloggar fulla med visdomsord om livet. Det enda som dyker upp i mitt huvud när jag läser dessa inlägg med poetiska inslag och eftertänksamheter är hur fan folk har tid att tänka så mycket.
Är det så att om man lyckats skriva något vackert och innerligt har man helt enkelt för lite att göra?
I min vardag finns det inte tid för eftertanke. Det sista jag tänkte igår innan jag somna var "helvete jag har glömt att skita idag"
Det kan ju också vara ett tecken på trög mage. Men jag tror att om jag hade haft tid att sätta mig ner och skriva poesi hade jag nog haft fasiken haft tid att skita också.

Det liksom kryper i mig för jag har så djävulskt mycket jag borde göra.
Men sen när allt som verkligen måste göras är avklarat så finns inte tiden kvar. Det är inte så att jag sover på tvättstugegolvet för att hinna tvätta eller att jag går upp kl 5 för att hinna fixa i trädgården innan familjen stiger upp. Men ändå känner jag mig lite stressad.
Det är mycket som ska göras och snart är dagen inne då jag står där med skägget i brevlådan.

Sen har jag bara ett tillägg.
Jag har köpt jeans till min karl som kostade 2800:- då kan man ju tycka att han ska tillbedja mig som hans gudinna men icke. Jag är ingen afrodite utan fortfarande hans lagomtjocka tjej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0