Gravid

Idag har jag haft min första serie med sammandragningar. Jag fattar inte varför folk pratar om de som det vore kolera, det är ju som att ha håll i en väldigt stor mage men det kändes ändå som att jag kan lära mig att leva med det.
Det dök däremot upp ett annat moln på min himmel. Jag jobbade inatt och eftersom jag kände att jag var trött så köpte jag mig ett paket med dextrosol för det vet väl varenda människa att druvsocker är bra uppiggande när man är trött som fan. Var varenda människa kanske inte vet är däremot att ett helt paket dextrosol även har en viss laxerande effekt. Så om man ska hjälpa sitt barn att sätta på sig skorna när man är höggravid så är det en påfrestande ställning att sitta långt framåtlutad. Men prova att sitta långt framåtlutad och samtidigt knipa järnet för att inte skita på sig. Det är inte ens lätt om man fått en natts god sömn. Men jag klarade det med bravur och kände mig som en mycket lycklig människa när jag satt på min tron av porslin.
Jag kom fram till att de som gnäller över sammandragningar aldrig vart i den situationen där man spelar med sekunder för att inte skita ner sig inför sin 3-åriga dotter.

Nu har jag sammandragningar och tog en promenad med mastiffen när hon sätter sig och bajsar på en gräsplätt med vårsolen i ansiktet tittar jag på henne och en gigantiska korvhög och tänker med ett leende "din lyckliga jävel"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0