Dagen D

Nu har vi vart hemma hos mina föräldrar i X antal dagar så idag är det dags för avfärd.
Varje gång jag ska packa för hemresa så tänker jag "nästa gång ska jag hålla ordning på alla grejer så jag slipper springa runt och leta efter saker samt glömma massor" Denna gången är inget undantag. Är som att en osynlig ande förvandlar mig till en tonåring med ett sinne om skriker kaos och oreda så fort jag kommer in på mina föräldrars uppfart.

Hörde ett brak i morse sen lät det som om en flock med galna kor sprang nerför trappen. När jag kommer ut i hallen och kikar upp i trappan står min dotter högst upp och nedanför trappen ligger kassaskåpet.
Hon får inte bära saker när hon går i trappen så hon kaste helt sonika det nerför trappen.
Ska man bli arg för att hon kasta saker nerför trappen eller glad att hon lyssnat när man sagt åt henne att inte bära saker i trappen?

Det är svårt att uppfostra barn
Min bror satt och spelade gitarr och sjöng för min dotter och det lät väl så där...
Min dotter tittade på honom under lugg och sa slutanu...vilket fick hon att sjunga liiite högre.
Då tröttnar hon och min dotter på 2½ år fräser "-Helvete vad det låter illa"
Det är svårt att tillrättavisa när man skrattar som en galen hyena!

Kommentarer
Postat av: Tanja

Har jag nämnt att sötnosen verkar vara sin mamma upp i dagen??? ;)

2010-01-03 @ 19:25:41
URL: http://simzalaboom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0