Ledsen

Mycket ledsen om jag tjatar på er med alla mina blogginlägg......men jag kom till en punkt där jag kände att mitt liv inte var tillräckligt intressant för att skriva om.
Nu har inte mitt liv gått och blivit spännande utan jag har bara fått för mig att de som läser gör ju det frivilligt!

Imorgon får vi gäster och jag fick för mig i måndags att jag skulle sätta upp nya gardiner samt köra en riktig storstädning.....sitter här och undrar om jag hinner sy och städa imorgon förmiddag. Kanske hinner släppa ut alla damråttor som finns i gästrummet och se om det bor nån padda under sängen! Men annars får de ta det som det är.

Igår kväll gjorde jag det otänkbara för många...jag harkla upp mig och drog av en gottnattvisa för min dotter. Hon tittade på mig med stora ögon och kommenterade spektaklet "Mamma jag kände hur mitt hjärta kasta omkull sig, vad du sjunger vackert för mig"
STACKARS UNGE tänkte jag och satte henne framför youtube idag där hon fick lyssna på musik så hon fattar att man har en text och en melodi och att de ska synkas ihop någorlunda!

Idag har jag varit en dålig mamma, de har sagotema på dagis och i en kartong har de klistrat in en gubbe/nalle/gris eller vad det är samt lite barrbuskar. Detta är ju ett bra initiativ och naturligtvis så får de ta hem sina skapelser.....dagisfröken log hånfullt mot mig och sa "den här ska ju stå så ALLA kan se den, kanske vid tv:n eller i köket" Min dotter höll ju med!
Så nu har jag haft den där papplådan synlig ett tag....MEN idag så ramlade figuren i lera ur kartongen, kartongen föll o backen och jag "snubblade på den" så den gick sönder!!!
Faaaan skrek jag och kom överens med min dotter att figuren får sitta på hennes fönsterbräda (lite bakom gardinen)
Tråkigt när sånt händer!

Men allvarligt jag har höner med paljetter, tavlor, teckningar, spindlar, figurer av toarullar osv osv osv.....nu känns det som att kreativiteten börjar inkräkta på gränsen till smaklöst...undra vad man ska snubbla på imorgon!
Hemska människa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0