Jösses

Jag ställde mig nyvaken och vacker för att ge mina små guldkorn frukost då min dotter säger "mamma jag tycker att du borde duscha, för du ser skitig ut"
Självklart blev jag förnärmad och tog hennes frukost och slängde den i vasken medan jag skrek "det är erat fel att jag förfaller snabbare än en kotlett i stekande sol"
Eller nja det var det jag ville göra men jag tog fram den fina personen i mig och sa...."oj då, då kanske mamma får duscha efter frukost"....det är då hon säger
 "ja vi äter först men jag vill inte sitta bredvid dig för då tappar jag nog matlusten"

Hur skitig är jag??

Idag har jag trollat bort ett barn och borde ta tag i allt som borde göras, men känner att jag letar efter den där kraften.....jag laddar med en andra frukost och sen ska jag lära mannen på 2 år hur man dammsuger.
Det är själva ordet BARNARBETE som ger en negativa vibbar men att se barn göra rätt för sig är en känsla som uppfyller mig med lyckorus.
Jag vill gärna säga att jag har barn för att jag tycker det är roligt men halva poängen är allt de kan hjälpa en med under livets gång...precis som en blind skaffar ledhund skaffar jag barnen för att underlätta mitt liv på sikt......just nu känns den planan allt annat än vattentät.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0