Jag gjorde någon lycklig idag

Jag vill börja med att tala om att idag åt jag lax, det är nyttigt

Igår vart jag arg på ett barn och sen dess har jag känt mig som en sämre människa men idag så vände det.
Jag kom till en korsning med lämna företräde och där mitt inne på industriområdet går det en man av äldre modell.
Han ska korsa min väg så jag nickar och för att visa att han kan känna sig trygg framför min sakta framrullande bil så bromsar jag ...eller min intention var att bromsa men jag gasa, som fan.
Jag tror bestämt att farbror hade dansat balett i sin ungdom för han gjorde ett skutt som var hämtat ur svansjön.

Det var nära ögat och jag kände mig lite dum som skrämt upp en gammal människa så. Men då säger min "homie" och vapendragare med ostadig röst "idag har du gjort någon lycklig"
Jag kunde inte förstå hur han tänkte då tills han tillägger "den mannen kommer le resten av dagen och vara glad att han fortfarande lever"
Jag valde att se det ur den synvinkeln och när jag styrde hemåt var jag riktigt nöjd med mig själv och med min goda gärning.

Passa er därute, en dag kanske jag försöker gasa igång er med!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0