Min lögnare till karl

Jag skrev ju i ett tidigare inlägg att jag skulle berätta om när min karl ljög för mig.
Eller ljög och ljög han berättade inte hela sanningen för mig.

Han sa : "jag har vart hos mina föräldrar!"

Han brukar vara hos sina föräldrar men just vid detta tillfället mörkade han en sak. För 2 veckor senare uppdagades hans lögnaktiga natur.
Vi står en liten grupp med människor efter ett mycket smakfullt dop och väntar på att min karl ska parkera sin bil.
Då utbrister en av gruppens kvinnfolk att "-vad fan har hänt med er bil, det är ju en buckla på framtjofräset"" (hon använde det korrekta ordet för framtjofräset)
Vadå säger jag och ser ut som ett frågetecken. Då har hon sett världens buckla i bilens framparti. Jag rycker lite korkat på axlarna och bestämde mig för att fråga min karl men då öppnas ytterdörren och jag känner hur all mat doftar så ljuvligt att jag helt glömmer bort allt vad bilar och karlar heter.

Dagen efter står han på uppfarten bredvid bilen och då kommer jag på det så jag frågar honom rakt ut. "-Vad fan har hänt med framtjofräset.
Han tittar genast upp och säger "-Vem har talat om det för dig"
Jag blir lite stött och säger att det har jag minsann upptäckt själv men får då till svar "-Men allvarligt vem har sagt det"
Hur som helst så kryper det fram att han har kört på ett rådjur men inte sagt nått till mig utan bara beställt ett nytt framtjofräs med tanken att byta detta utan min vetskap. För han förstod att jag aldrig skulle märka någonting.
Sen säger det lilla aset att jag inte ens skulle märka om han bytte ut sin blåa mc mot en röd mc och hans teori stämmer och man kan nog dra det så långt att jag inte ens skulle märka om han hade bytt den till en röd sparkcykel. Men sånt ska man inte dra upp på tapeten när man bedragit sin flickvän med en sån skitnödig lögn.

Då slog det mig att det var en favorit i repris.
Jag köpte en snordyr rakapparat till honom i julklapp ett år. En kväll några månader senare så var hans skäggväxt rätt grov och när han ska raka sig är apparaten kaputt så han sätter sig ner och ska "laga" den.
Jag vinkar adjö och åker iväg och jobbar natt. Dagen efter när jag vaknar så är han slät som en babyrumpa så jag klappar honom och berömmer honom att han lyckats laga apparaten. Han sträcker på sig och är stolt och lite manlig.
Slutet gott allting gott.
Ett år senare ska vi flytta och jag röjer på vinden. Hittar då kartongen till rakapparaten och när jag kollar i den så ligger det en rakapparat i??? Nog för att han kan vara underlig men inte så pass att han förvarar rakapparaten på vinden mellan rakningarna. Jag går med raska steg med apparaten i högsta hugg och konfronterar honom.
Han hade inte lagat apparaten, han hade förstört den så pass att den inte gick att byta den i butiken. Men istället för att tala om detta för hans flickvän så går han upp tidigt dagen efter och köper en precis likadan rakaparaten.
Vet inte om han sparade den gamla för att ha till reservdelar men jäkla dumt var det ju.

Men med tanke på hur ofta jag lurar honom så är vi väl kvitt
"nej jag har så ont i huvudet"
"oj vad gott det var med mega mycket peppar i såsen"
"jag vill inte kyssas på morgonen för att JAG luktar bajs i munnen"

Kommentarer
Postat av: Tanja

Hihihi... Go du är! ;)



Genom en snabbanalys kom jag fram till den självklara orsaken till din karls beteende: Han är helt enkelt livrädd för dig... ;)



Kram

2009-11-01 @ 18:21:34
URL: http://simzalaboom.blogspot.com
Postat av: rebecca

haha det borde han vara

2009-11-01 @ 20:40:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0