Strumpbyxor från helvetet

Ikväll var vi bortbjudna på fredagsmys hos våra vänner.
Eftersom jag ville vara lite festlig tvingade jag in familjen i duschen men det tog sin lilla tid att få dem att blänka så jag hann inte duscha själv.
Funderade snabbt på hur jag skulle piffa till en ganska sliten fasad då det inte fanns tid för avancerad sminkning eller håruppsättning. Så det fick bli mitt trumfkort, strumpbyxor
För om man som jag nästan aldrig går i strumpbyxor och klänning så blir det en sån chock för omgivningen att de inte lägger märke till att man luktar fan och ansiktet ser ut som en picassotavla

Så jag börjar åla mig i dessa tighta fanskap och känner hur det river i min 22-dagars stubb. När de nästan är uppe inser jag att det fattas 1 dm i grenen....så det är bara att låta nylonet jobba genom att dra för glatta livet.
Nylonet räckte och de satt som en smäck i grenen förvisso fick jag gå med krökta tår....

Väl framme får jag min reaktion "har du klänning på dig?"
Jag nickar lite och hoppar omedelbart ut i köket med mina krokiga tår för att se vad som bjuds.
Potatisgratäng, skinka, rostbiff, vindruvor, syfilis-bär, sallad, baugetter. Jag blev så lycklig och kände att jag hade allt under kontroll tills jag skådade efterrätten  P.A.N.N.A.C.O.T.T.A.
Pannacotta är guds gåva till mig och och min första tanke var "Helvete, karln kommer få klippa av mig strumpbyxorna ikväll"

Nu blev det inte så då mina strumbyxor mitt under middagen började rulla ner. Det var oki när de rullade ner över magen. Men när de dessutom rullade ner över arslet och dessutom drog med sig mina trosor.
Då var jag plötsligt avslöjad.
Allt detta för att jag inte hann duscha

Kommentarer
Postat av: Annelie

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAh Jag dör.

2009-10-18 @ 21:04:56
Postat av: Åsa

Ha ha ha gud så roligt hi hi

2009-10-19 @ 12:25:40
URL: http://mammaosa.blogspot.com
Postat av: Malena

Men detta maste ju bara vara Rebecka Sehlan ;) Kanner ıgen humorn ;) Störtskön!! Nar jag kommer t sve ska jag lagga ut ngt av dına klockrena ınlagg!! ASG!! =)



Kramar

2009-10-20 @ 14:21:58
Postat av: Anonym

Fattade aldrig varför do såg besvärad ut under middagen... Trodde det var för att Micke tuggade med öppen mun. Men kul att du tyckte om maten...

2009-11-20 @ 02:57:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0