Utseendet har betydelse

Den här helgen har jag jobbat 2 nätter + att jag suttit i en bil i 90 mil så imorse när jag cyklade hem från jobbet så härjade tankarna fritt.
Men det som var huvudmålet är hur viktigt är vårat utseende egentligen. Jag har bara snygga vänner och förr trodde jag att det var på grund av att jag tyckte om dem så mycket att de var vackra i mina ögon. Det är en väldigt fin tanke men en jävla klyscha skulle det visa sig,  då alla andra också tycker attmina vänner ser bra ut.

Jag satt och spåna om det där med en av mina vänner att det är konstigt för alla har ju iallafall EN riktigt ful vän eller ja mindre tilldragande om man ska vara politiskt korrekt. Men jag har ingen sån vän. Det är märkligt säger jag och ser hur min vän börjar att fnissa. "haha du kanske är den fula vännen "
Ja det kanske är så det är och det fick man serverat på silverfat.

Iallafall så satt jag och fundera på det när jag cyklar hem när det plötsligt sker världens grej. Jag höll på att köra av vägen för där på andra sidan vägen kommer det en dvärg, en äkta dvärg. Ni kan aldrig gissa vad han hade i handen....en portfölj!
Nu för alla som inte vet detta så är jag sjukligt imponerad av dvärgar. Jag borde inte skriva det här men jag tror att de är lite magiska. Att de är lite bättre än oss andra. Lite mer visdom och förmågor  som en annan bara kan ana sig till.
Jag sa i många år att jag skulle vilja ha en dvärgkompis bara för att jag tror att det skulle göra mitt liv bättre på nått vis men nu när man närmar sig 30 år har jag börjat insett att om jag umgicks med en kortväxt skulle alla mina illusioner krossas.
Jag får för mig att de har små läderpåsar innanför byxlinningen som innehåller magiska örter, nermalda djurdelar och sånt som man skapar magi med.
Förstå min besvikelse om vi ska gå och handla glass och han/ hon hänger med höfterna på kanten. Vilt och lite panikslaget sparkar han/hon med benen för att inte tippa över och hamna i frysdisken.

Så det sämsta var när en vän till mig kände en dvärg och berättade massa saker om hur man som dvärg löser vardagen praktiskt. Fy vad besviken jag blev. Var ju som att säga att tomten inte fanns till en tårögd 5-åring

Om du möter en dvärg som är omogen för sin ålder säg aldrig "-Väx upp"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0