Detta inlägg tillägnas...

Jag bad er att ni skulle berätta för mig vilka ni är som läser mina små inlägg och jag får tacka för det enorma gensvar jag fick.
Så detta inlägg tillägnar jag Carina som var den enda som tillkännagav att hon läser.

Så för din skull ska jag berätta saker du inte visste om mig!

När jag var 18 år så fick jag en rejäl hjärnskakning.
Jag strök en tröja innan jag skulle till plugget och eftersom jag inte ville lämna det varma järnet obevakat så ställde jag upp det på min hatthylla. Det var en gammal stålhylla så där stod det säkert tyckte jag....
När jag kommer hem senare på dagen så hör jag att det ringer på hemtelefon så jag skyndar mig in och när jag kutar genom min avlånga hall får jag strykjärnets stickkontakt mellan tårna. Så eftersom jag är så rask i benen kommer srtykjärnet som skjutet från en kanon ner från hyllan och rakt in i mitt bakhuvud.
Nu snackar vi inte något plastjärn från rusta utan ett RIKTIGT gammal rejält och supertungt strykjärn vilket resulterar i att jag tuppar av och vaknar helt blodig. Ser då att mitt rejäla strykjärn har spruckit av smällen.
Får en hjärnskakning och det slutar med att min rektor skjutsar in mig till akuten där man konstaterar att jag har en blödning mellan 2 hjärnhinnor.
Jag ligger där ensam 40 mil hemifrån och mina föräldrar vet inget. Jag känner mig så obekväm så jag gör det enda rätta, jag rymmer och hittar till slut en busstation.
När jag ska kliva av bussen ser jag så suddigt och kan inte stå rakt vilket resulterar i att jag ramlar över en stackars punkare. Han plockar upp mig och jag ser i blicken att han tror att jag är aprak på en tisdag. Jag vill ju inte att han ska tro detta om mig så jag säger "Jag är inte full, jag blöder i huvudet".......
Han frågar varför jag inte är på sjukhus och jag svarar "Jag är på rymmen serru". Sen vimsar jag mig hemåt och ligger i min studentlya och mår skit

Haha när jag satt och skrev detta kom jag på en annan rolig sak.
När jag var yngre så var jag i badhuset med en kompis, vi hade simmat så in i helvete och båda var rätt trötta.
Så när vi står i duschen och pratar så tar hon plötsligt sin handduk och snärtar mig på häcken.  Som alla vet så gör det rätt ont och tanken på hämnd vaknar hos mig så jag får tag i en liten jäkla handduk och ska hämnas.
Hon kutar ut i simhallen och jag efter i full fart. När jag kommer halvvägs ut i badhuset slår det mig plötsligt
"Jääävlar jag har inga badkläder på mig"
Så där står jag i ett badhus proopat med folk, helt näck och vad hjälper det att jag har en liten trasa som inte ens skulle skyla röven på en kattunge.
Jag försöker smyga tillbaka obemärkt....behöver väl inte ens nämna att det inte gick.....

Kommentarer
Postat av: Carina

Hihi. Tackar för detta :), även om episoden med strykjärnet kunde gått illa.... Jag ser framför mig Rebecca i badhuset utan badkläder!!

2010-08-24 @ 13:17:46
Postat av: Malin Wahlström

Hej!

Även jag vågar allt stå för att jag läser din blogg!! Hann dock inte tillkänna ge mig i tid för att få ett inlägg tillägnat mig =) Har lärt mig läxan och får se till att hinna kolla din blogg VARJE dag så jag inte missar nått dylikt igen.. Malena gjorde reklam för den en gång på fb tror jag, sen dess är jag "fast". Inte heller för min skull behöver du begränsa dig, -tvärtom för guds skull! Kram

2010-08-25 @ 10:51:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0