Den fula mamman v. den snygga

Jag tänker varje gång jag har lämnat på dagis att "imorgon ska de få se att jag också kan det här med piffing"
För när jag står där hemma och vi har 10 minuter kvar innan de har sin samling på dagis är det bara att plocka upp barnen som de är och ge sig av.
Mina morgonrutiner är bedrövliga och det blev inte bättre med ett barn till. Som i måndags skulle vi vara på dagis 8.30 och när jag ligger i sängen känns det låångt bort men sen får jag stora panikchocken att klockan sprungit iväg och då är det bara en tanke i skallen "jobba på, jobba på..."
Sen är min tös inte så samarbetsvillig på morgonen och i måndags ville hon inget så när båda barnen är påklädda och jag säger bestämt att nu är det dags att gå så säger tösen "Mamma sätt på dig byxor"
Jag kikar ner och inser att hon har rätt men att jag dessutom behöver en bh och en tröja samt en papperspåse att dra över skallen.
Så alltid kommer vi insusande på dagis med en mamma som ser ut som ett offer fråm ett krigshärjat område. Men alla andra mammor kommer i sina kläder som matchar, smycken och välformade frisyrer. Sen har de det där jobbiga lugnet...."Ha det så bra på dagis idag hjärtat"
Jag säger något i stil med "slå ingen om dem inte slår dig först"
De andra mammorna kliver i och snörar på sig sina nyinköpta skor och jag försöker få in fötterna i jumpadojjerna utan att behöva böja mig eftersom jag har lillebror hängandes på armen.
När dörren åker igen bakom oss börjar de andra mammorna funder på vad de ska handla för att kunna fixa en näringsrik middag till sina familjer till kvällen,
Själv försöker jag komma fram till om jag satte på tösen troser och är tvungen att kolla en extra gång på lillkillen så att jag har rätt unge hängandes på armen.....

Sen på eftermiddagen blir jag en bra mamma som pysslar med sin dotter, gör pärlhalsband, målar med textilfärg på tröjor eller något annat roligt vilket resulterar i att maten aldrig är färdig när mannen kommer hem och att hela huset är upp och ner.
Sen när vi tillsammans lagat mat och lagt barnen börjar jag städa och fixa med tvätt.
När mörkret lagt sig och vi kryper ner i sängen så tänker jag att jag lyckades rädda upp det på slutet men imorgon är det jag som kommer piffad till dagis!

Kommentarer
Postat av: Simza

Hahahaha... vilken underbar beskrivning! Du är bara för härlig.

Kul att du kommit igång med din blogg igen. Jag har saknat dina inlägg!

2010-08-25 @ 17:07:01
URL: http://simzalaboom.blogspot.com
Postat av: Gabriella

Måste säga att jag till 100% diggar din blogg. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med det här?

2011-07-13 @ 01:33:30
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0