Ruckel

Jag målade lekstugan idag och för att nå upp så ställde jag mig på min lilla vita bänk. Jag stod och målade för fulla muggar sen gick jag ett steg åt sidan och målade lite till. Sen tog jag ett steg bakåt och då var det jävlar-i-mig slutmålad för jag gör en halvrondat bakåt och landar på gräsmattan med penseln i högsta hugg.
Gjorde så ont i min arm. Trodde den hade gått av men sån tur har man ju inte....måla måla
Men det var länge sen jag gjorde illa mig så pass, jag lovar att hade det vart nån där så hade jag börjat gråta.

För visst är det underligt att man är mer benägen att ta till tårar om någon finns där och tycker synd om en. Konstigt för om man nu skulle gråta av smärta när man är ensam tänker man samtidigt att här sår jag och slösar på tårar som ingen ser?

Jag var solo idag mellan 13-21 och jag målade oavbrutet förutom en macka och ett toabesök.
När jag målar har jag hög musik på i min ipod, gärna COUNTRY...

När gubben kom hem så gick jag in med honom och berömde vår tjocka hund för att hon hade vart såååå duktig idag och inte skällt en enda gång fast det var fint väder varav mycket folk har passerat!
Då tittar min gubbe på mig och säger att med tanke på hur hög musik jag har så hade jag inte ens hört om hon käkat upp grannungarna, jag hörde inte ens när han kom hem och lastade av veden förrän han kom fram och peta mig i ryggen....
Så ska jag leva Hög musik- lydig hund....iaf i min värld

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0