åh du postbärare

Jag vet inte om jag har bildat mig en bild av hur en brevbärare ska vara grundat på programmet svensson svensson.
Allan Svensson som är en glad och stolt brevbärare är uppenbarligen ingen förebild för det svenska brevbärarförbundet.
Vi har ju varit borta i nästan 2 veckor och när vi har vart borta har det snöat så in i norden. Vi hade inte bett någon att skottat åt oss men vi har två underbara människor som såg hur vårat hus blev mer och mer insnöat så de har upprepade gånger skottat åt oss.
När vi kom hem och såg att vi kunde köra in bilen på uppfarten samt att vi hade gångar fram till huset och källaringången så fick vi nästan tårar i ögonen.
Medmänskligheten lever.... så länge man inte är brevbärare vill säga!

Idag skulle jag med min stora bebismage gå ut och skotta bort vallen på över en meter framför postlådan. Allt för att föra medmänskligheten vidare och då särskilt till vår brevbärare.
Saken var det att det var ingen snövall utan en isvall så jag började hacka sönder den. När jag står där och hackar för glatta livet kommer mannen i den gula bilen puttrandes. Han räcker fram posten till mig och jag svarar honom med ett leende av det största slag.
Då tittar han på mig och fräääser fram "Ni har skottat jävligt dåligt"
Jag kan vara snäll och jag kan bemöta diverse människor men plötsligt hör jag mig själv fräsa tillbaka "Du det kunde vart fan så mycket värre"
Sen när han åkte kokade jag och alla snälla tankar om brevbärare var som bortblåste. Funderade på att spränga hans fula lilla bil så fanskapet får cykla. Plötsligt såg jag mig själv dra fram vattenslangen och göra en isbana framför postlådan så han dessutom cyklar omkull och bryter benet. Han blir långtidssjukskriven och får ingen ersättning från försäkringskassan så han tar till spriten.
När han har flaskan som sin bästa vän lämnar frugan honom och han får sparken från postverket. Vilket i sin tur leder till nått alu-projekt i kommunen där han får skotta varenda jävla gata i hela kommun....för hand!!
Då ska jag stå på trappen och skrika "du skottar jävligt dåligt sabla Allan kopia"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0