Frågvis

Jag har fått en del mail från folk son undrar vem det är som är sjuk i min familj. Det är inte alla som vet och vissa verkar veta mer än mig.
Så saken är den att det är min käre far som har fått diagnosen blodcancer. En form som kan te sig på många olika sätt. Mán kan leva länge med den men den kan också vara aggressiv så vi vet inte vilket än. Det enda vi vet är att den inte går att bota.
Det konstiga med cancer är att sjukdomen i sig inta alltid är lika kraftfull som ordet. Cancer får alla att reagera!
Den sjukdomen tar sina skita händer och rör runt i ens inre, man kan liksom inte värja sig ifrån att bli berörd på ett eller annat sätt.
Men nu är det bara att ge sig fan på att det ska bli så bra som möjligt och bland allt det dåliga det fört med sig så öppnar den ändå andra dörrar. Den visar mig hur mycket min familj betyder och att man faktiskt är beredd att strunta i allt annat för att få ha sina nära hos sig.

Men nu till något annat, min röv har tinat och jag är återigen blek och bred över stjärten. Känner mig snygg trots att det ser ut som jag åt upp en hel julskinka själv, utan att tugga.
Konstigt hur man kan bli så stor så snabbt, jag har nästan börjat vagga fram och inte får jag nån luft utan låter ständigt som en kåt björn när jag andas.
Sen är jag för dålig, skulle beställt tid hos mvc för 4 veckor sen men har inte tagit tag i det än. Jag har så gott om tid och tycker att barnmorskan är det mest omständiga som finns. Alla dessa frågor om ens liv, det känns som om barnmorskor är folk som inte fått jobb på se och hör utan nu får kompensera genom att grilla gravida kvinnor om deras förehavanden.
"jaså du är gravid i vecka 25, har du redan gått upp 39 kg...INTE BRA. Men lilla gumman du får inte äta något annat än sallad och torsk för allt annat är skadligt för barnet. Jobbar du natt!!herregud"
Så håller det på, man är inte bara havande utan nästintill sjuklig.

Jag som aldrig märkt av mina graviditerer nämnvärt blir nästan misstrodd. Man ska bara gnälla skiten ur sig, det hör till och har man inga problem då blir det höjda ögonbryn. Jag har löst problemet genom att äta kopiöst med mat för då kan man alltid prata om det som ett problem medans jag själv myser i smyg.

Kommentarer
Postat av: Carina

Tips för att slippa dåligt samvete inför barnmorskan, och efter att bäbisen kommit till distriktan: Du vet ju vad dom vill höra.., säj det, och sen går du hem och gör precis hur fanken du vill ;)

2010-01-18 @ 22:54:50
Postat av: Rebecca

Ja Carina det är precis så jag gör. För finns det något värre än andra som talar om hur man ska göra när man själv är så vis

2010-01-19 @ 15:44:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0