Jordbävning

När man ser på tv hur folk förlorat sina hem, sina familjer och är svårt skadade får det mig att tänka. När man hör hur hjälporganisationer inte kommer till de fattigaste områdena utan håller sig mestadels kring de välbärgades kvarter. Det får en att reagera men samtidigt som det blir så tydligt i en sån här situation att pengar är makt i alla samhällen.
Om man har pengar har du automatiskt förtur. Du är lite bättre - det är skrämmande!

Jag kan inte påstå att jag känner mig välbärgad men jag är absolut inte fattig om man ser till det materiella men när man sen står där utan någonting borde vi inte vara likavärdiga oavsett vad vi haft innan?

Mänskligheten är ett förfall!

Kommentarer
Postat av: mammaosa

Men så är det väll i sverige också de som har pengar och makt går före vid tex vården. De slipper sitta i långa vårdköer och vänta på att få komma till. Pengar är makt så är det

2010-01-20 @ 12:12:29
Postat av: Rebecca

Det är sant men så fruktansvärt orättvist. Har man inte råd till privat sjukvård så får man snällt gå till cykelverkstaden och vänta på en remiss

2010-01-21 @ 08:40:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0