Kungliga pungkulor

I natt kunde jag inte sova så jag låg vaken till strax efter 5 då jag dåsa till men min dotter kan man lita på så strax efter sju var det bara att kliva upp.
När jag låg där så började jag fundera på hur det är när man är hos läkaren. Om man har nån konstig åkomma så att farbror doktorn exempelvis behöver stoppa upp ett finger i rumpan på en så är det självklart en obekväm situation för en. Men för läkaren måste det kvitta, rumpa som rumpa och gudarna ska veta att i min rumpa finns det inget av nyhetsvärde.
Men tänk om var var känd och då menar jag riktigt känd. Låt oss säga att man var självaste kungen och fick problem i de nedre regionerna. Om man som doktor står och fipplar med dem kungliga pungkulorna eller ett mer passande ord....självaste kronjuvelerna.....så måste det vara en mycket märklig situation. Man är bakbunden av tystnadsplikt men innerst inne funderar man nog om det inte är värt att att bryta tystnadsplikten för att kunna ge det svenska folket en rubrik med lite slagkraft.
Det var ju rubriker när läkarstudenter stod och pillade ovetande och sövda patienter i hugget tänk er då rubriken
"En kunglig pungkula på vift! " Hur läkaren skiter i sin läkarlegitimation för att dela med sig att kungens vänstra pungkula (inte helt olikt hanhundar) ej trillat ner i påsen.
Sen alla efterföljande reportage...Är det riktigt att svenska folket ska betala den kostsamma operationen för att kungen ska få tillbaka sin pungkula. Måste man sätta in ett implantat? Om man nu ska ta ett implantat kan man göra det från en gris eller måste det vara en kunglig gris....vart går gränsen?

Sen slog det mig att om självaste silvia skulle behöva en nu njure skulle hon då behöva stå i en donationskö eller skulle Tarras offra sin? Om man är kunglig finns det någonstans man inte har företräde??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0