Långa dagar och korta killar

Jag tycker att dagarna är så fruktansvärt långa. Man försöker göra saker och sen när man äntligen vill krypa ner i sängen då är det bara eftermiddag!
Vad fan jag åt ju nyss kvällsmat....nehe så det var lunch....men det betyder ju att klockan inte ens är 14.00. Skit också!
Så har det vart hela veckan, dagarna släpar sig förbi och har sitter man och fyller ut tiden med att äta och planera vad man ska äta eller bara fantisera om det godaste man någonsin har ätit.

Sen slog det mig en annan sak. Jag är ju lång (176 cm) och min karl är lång (289 cm) och det är lite orättvist för jag som är tjej blir sambo och gravid vilket gör att min längd och min bredd uppfattas som skrämmande.
Nu menar jag inte att mammor håller hårt i sina barn av rädsla för att jag ska äta upp de små liven. Fast å andra sidan, hade jag nog hållt i mitt barn för kung och fosterland om jag träffat mig! Men då vet jag å andra sidan hur jävla hungrig jag kan bli framåt eftermiddagen
Men här går jagoch är lång om jag går ner i vikt så är jag fortfarande stor och det känns lite bittert. Men jag jämför mig då med min man.
Han är kanske inte precis 289 cm lång men uppfattas så då han är smal. I hans pass står det snarare 190 cm men jag tycker inte att det ger en sanningsenligt uppfattning.
Han som är lång och kille kan gå upp 30 kg och han skulle uppfattas som manliga och kramgo men om jag skulle gå upp 20 kg (till) skulle jag ses som fet och lat. Det tycker jag är sååå orättvist men så kom jag på en sak.

Om jag skulle gå ner 30 kg skulle jag bli het, riktigt jävla het.... MEN om min karl skulle gå ner 30 kg då skulle inte han finnas...hahah
30 kg...jaha du pufflund vill du ha ditt skelett och dina ögon kvar eller ska vi bara behålla skinnet  och samtliga organ? Det är allt som ryms om vi ska plocka bort 30 kg.

Förlåt Älskling, att skoja med dig gör att enorma magen blir lite roligare att bära!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Betyder detta att jag kan anta att Pufflund och Hulda är i samma viktklass?

2010-01-07 @ 20:42:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0