Mår som en påse blöta muffins

När jag jobbade i natt kändes det tungt och hjärnan skrek "Jag vill sooova" så när jag kommer hem och möts av ett hus där innehavaren och hans dotter är som två åskmoln kände jag att nu får gärna marken öppna sig men efter ett par duster så har familjen lämnat byggnaden och jag kan krypa ner i min säng.
När jag ligger där klappar jag mig på axeln för att jag är så vuxen att jag införskaffat mig en flaska med nässpray i förebyggande syfte.
Det är totalstopp i kranen och jag letar glatt efter min nezeril i väskan. Men det enda jag får är glassplitter i handen för flaskfan har gått sönder i väskan. NU är det riktigt synd om mig!

Jag vaknar av att familjen kommer hem och jag är nu desperat efter min nezeril så jag bestämmer mig för att besöka det lokala apoteket, Mannen erbjuder sig att skjutsa mig men jag ser hur snön singlar ner och tänker att en promenad i snön är nog en god ide.
Snö singlar bara ner om man är inne i stugvärmen för när jag kommer runt hörnet så blåser det snöstorm och jag förbannar dagen. Men jag kämpar mig dit och hem med många fula ord cirkulerandes i mitt annars så glada sinne.

Nu sitter jag här med mitt nässpray och efter min promenad är näsan inte täppt längre men tänka sig nu är jag så där vuxet förberedd nästa gång den täpper till. Nu ska jag bara linda in flaskan i bomull

Ikväll serverar mannen stekt lax och potatis, kan nog bli en bra kväll trots allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0