Matlängtan

Jag råkade få på ett matprogram när jag zappade runt lite och när de stod där och lagade för fulla muggar kom jag på mig själv med att riktigt mysa.
Det är väldans trevligt med mat och en samtal föddes ur detta.
Vilken mat är den absoluta favoriten eller om man har någon matkultur som man är svag för?
Vissa gillar det italienska köket och andra det franska.
Wookat, flamberat,friterat, kokt, stekt eller rökt mat?
Jag gav mig sjutton på att hitta något som jag fullkomligen älskar, något som får mitt hjärta att spinna och igår kväll kom jag på det. Det var inte särskilt avancerat och gudarna ska veta att det är svårt att servera det på en romantisk middag. Nu tänker säkert ni som känner mig "aaaa stuvade makaroner och falukorv" detta är en mycket god tanke men jag har hittat det optimala för min gom.

Vanlig baugette med vitlöksost! Dra den i gruset vad det är gott!

Köpte hem min baugette igår sen gick jag och mumsa på det hela dagen och ni kommer aldrig tro mig men jag var riktigt nöjd när jag la mig i sängen. Kröp nära intill min man och pussade honom på näsan samt viskade massa fina ord i hans öra (har aldrig tänkt på att man kan ha hårtofsar i öronen!!)
Eftersom jag den sista tiden varit så tjock och trött att jag mest frustat och stånkat vid sänggående så tittar han förvånat på mig. Jag ser att han undrar vad som är i görningen...."vill hon ha pengar? Är det nått hormonellt anfall eller ska hon charma mig för att få mig så avslappnad att hon kan kväva mig med kudde för att få ut min livförsäkring?"
Jag log lite mystiskt och sa som det var att det franska köket väcker mina sinnen till liv. (baugetter är väl franskt?)
Jag var i högform tills jag vänder på mig lite för snabbt och en vitlöksrap utan dess like tränger upp. Plötsligt känner jag mig inte som nån afrodite utan en tjock grek som hävt i sig för mycket vitlök.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Har läst igenom lite inlägg i din blogg, usch å fy fan för cancer! Beklagar verkligen! :(



Men ville oxå säga att jag skrattar så jag nästan kissar på mig (studsmatta går bra, trots att en del säger att man kan bli studsmatte-inkontinent när man fått barn, men din blogg var värre) av de övriga roliga inläggen. Du skriver om sånt man själv tänker på när tankarna flyger iväg, men du lyckas få ner dom i text också! Imponerande roligt!!



Lycka till med skit-cancer, bebismage, söt-unge å den manlige slaven //Sandra

2010-01-27 @ 10:41:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0