Nyvaken

Vaknade av att jag var hungrig så nu sitter jag och äter en smörgås innan jag ska krypa ner i sängen igen.
Gick ut för att stänga grinden och när jag kommer ut så är plötsligt gatan full med folk och jag får känslan av att nån av mina grannar tar betalt av folk för att visa mig nyvaken.
I fula mjukisbrallor, glasögon och tovigt hår kommer jag vaggandes med min stora mage och flåsar högt. Jag bara väntar på att nån ska säga något.
"titta så där går det när man inte skyddar sig när man har sex, då blir man som henne" Då fattar jag att dett är en grupp föräldrar som avskräcker sina tonåringar från att ha sex. Den bästa metoden är att visa en småbarnsmamma som dessutom är gravid.
Detta borde göra att man känner sig lite misslyckad men jag ler lite och är glad att jag kan vara till hjälp. Kan man inte föregå med gott föredömme får man vara ett varna exempel.
Det var kanske inte riktigt så det gick till utan jag mötte min granne som skulle ut och motionera och det jag fick slängt i ansiktet var "jaså dags att vakna nu" jag log sockersött och svarade. "nej jag var bara upp ur sängen och vände, gå försiktigt"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0