Ordens betydelse

Jag har alltid haft känslor kring olika ord såväl svenska som engelska
Ett av mina absoluta favoritord är bumblebee och för er som haft engelska i skolan och dessutom lyssnat vet att det betyder humla.
Jag gillar även det svenska ordet humla, vet inte vad det lilla krypet väcker för känslor hos mig men jag gillar faktiskt det mesta med humlan. Sen var det någon som sa att enligt aerodynamikens lagar så ska humlan inte ens kunna flyga. Någon har glömt att tala om det för humlan.
Kanske är det därför jag gillar humlan den är så oförarglig och strider mot sin egen tyngdkraft.
Jag som är i femte månaden strider också mot en och annan tyngdlag....

För att man ska gilla ett ord så behöver ordet låta lite mysigt och sen får det gärna vara något som man tycker om.
Jag har egentligen aldrig haft något ord som jag avskytt.
Men så för två veckor sen fann jag ordet. Ordet har alltid frambringat en konstig känsla men när det drabbar någon i ens närhet det är då man vet att man hatar ordet och allt det för med sig
Cancer!
Det är det sämsta djävla ordet och det i sig framkallar alla dem andra orden man helst vill slippa som oro, rädsla, smärta, tårar och döden.
Men jag har upptäckt att det även finns ett ord som kommer efter cancer det tar bara ett tag innan man ser det och det väger upp genom att vara ett av de bästa orden....Hopp
Så i ett rum fullt av ord relaterade till cancer så är det bara ett ord som är riktigt viktigt och det är hopp

Så min kära humla flyg du din väg och har du dessutom hoppet inom dig är du det vackraste för mig!

Kommentarer
Postat av: Tanja

Ja, cancer är ett otroligt fult och läskigt ord, det ska gudarna veta... :(

Hoppet är ett mäktigt redskap för att ta sig igenom de svåra tiderna.



Stärkande kramar!!!

2010-01-03 @ 19:22:15
URL: http://simzalaboom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0